Tisztelt Szülők! Tisztelt Érintettek!

 

Az iskolai étkeztetéssel kapcsolatban ismételten felmerült problémák részletezése előtt arról tájékoztatom a közétkeztetésben érintett gyermekek szüleit és más, a közétkeztetési szolgáltatást igénybe vevőt, hogy Kerepes Város Önkormányzata közétkeztetési szolgáltatás biztosítására közbeszerzési eljárást indított. Éppen az ételt készítő és szállító cég munkájának többször is kritizált tevékenysége miatt. Az eljárást még a február 28-i Testületi ülésen szavaztuk meg. A pályázati határidő 2019. május 02-án 10:00 órakor járt le. Az eljárás jelenleg bírálati-hiánypótló- szakaszban van. Az ajánlati felhívásra négy pályázat érkezett. Amennyiben a hiánypótlásokat határidőben benyújtják, várhatóan 2019. május hónapban a Képviselő-testület dönt a szolgáltató kiválasztásáról.

Ha minden törvényi eljárás teljesül akkor júniusban a tevékenységet már a pályázat új nyertese végzi.

Most pedig a május 7-i ételosztás történetét azzal kezdem, hogy az iskolai étkeztetést, - de az óvodai és szociálist is – az Önkormányzat és a Szolgáltató között fennálló szerződés értelmében az érvényes szerződéssel rendelkező cég végzi, a szerződés júniusban lejár. Az ételt melyben kukacot találtak, ez a cég szállítja zárt edényekben. Az iskola konyháján csak tányérokba szedik. Tehát, ha probléma adódik az kifejezetten a cég szolgáltatását érinti.

Amikor a jegyzőkönyvet megkaptam azonnal értesítettem a cég igazgatóját és közöltem bejelentést teszünk a Pest Megyei Kormányhivatalnál és a Járási Népegészségügyi Hivatalnál. Azt is közöltem a május 7-i ebédszámla 50 %-át nem terítjük meg, mert a leves nem került kiosztásra. A cég vezetője is vizsgálatot indított az illetékes konyháján Dunakeszin.

A kerepesi iskola tálalókonyháját most festették. A tisztasággal nincsen probléma és minden olyan hatósági engedéllyel rendelkezik, ami szükséges. Az ételminőségért és fogyaszthatóságért kizárólag a cég felel. A levesben valóban 3-4 esetben találtak kukacot a csatolt jegyzőkönyv alapján. Erről a cég képviselője később a helyszínen is meggyőződött. A mintát a Népegészségügyi Hivatal vizsgálja, következménye tehát lesz.

A fenti eset - nem először - az iskola konyháján és az ott dolgozók tevékenységén kívüli okokból történt, amelyért a szolgáltatást végző cég a felelős. Attól, hogy a szülők, a pedagógusok és az önkormányzat fel van háborodva és jogosan, attól a kukacok még belekerültek abba a lebbencslevesbe. A szolgáltatóval az azonnali szerződésbontást azért nem javaslom, mert napi 6-700 adag ételről van szó, ilyen mennyiséget csak nagy cég tud szállítani, ráadásul több árajánlatot kell bekérni. Ilyen tevékenységet máról - holnapra felelősséggel nem lehet megszervezni.

Valamennyi érintett megértését kérem és 2-3 hétig a türelmét, hiszen akkor a közbeszerzés nyertese fogja átvenni az étkeztetést, reméljük az eddigieknél – például lesz A és B menü – színvonalasabb munkát végez majd.   

Kerepes, 2019. május 9.

 Franka Tibor

 polgármester

Scroll to Top