Tájékoztatás az üzemképtelennek minősülő gépjárművek elszállításáról
A közterület-felügyelet munkatársai folyamatosan és kiemelten kezelik az üzemképtelennek minősülő gépjárművek felderítését a város közigazgatási területén, a környezetszennyezés csökkentése, a lakosság komfortérzetének és a jelenlegi szűkös parkolóhelyek biztosítása érdekében.
Üzemképtelennek minősülő gépjárművek elszállításával kapcsolatos ügyintézés
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelete (KRESZ) és a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény rendelkezik az üzemképtelennek minősülő gépjárművek közterületen történő tárolásáról. Az 55/2009.(X.16.) IRM rendelet határozza meg a kerékbilincs közterület – felügyelet általi alkalmazására, a járművek elszállítására, valamint a felmerült költségekre vonatkozó szabályokat.
Eljárási szabályok
A közterület-felügyelet munkatársai
- az észlelt üzemképtelennek minősülő gépjármű szélvédőjére felszólító értesítést helyeznek el, amelyben felhívják a tulajdonos (üzembentartó) figyelmét a jogsértő állapotra.
- A jogszabályban meghatározott 10 napos határidő letelte után, változatlan állapot esetén kezdeményezik a nyilvántartásba vett gépjármű közterületről történő elszállítását.
- Az elszállított járművek tulajdonosai (üzembentartói) minden esetben levélben értesítésre kerülnek.
- A jármű elszállításáról az intézkedéssel egyidejűleg a Kistarcsai Rendőrkapitányság tájékoztatást kap, továbbá a járművek listája megtekinthető az önkormányzat honlapján.
- Ha a tulajdonos (üzembentartó) nem állapítható meg, vagy a felszólítás ellenére az elszállított járművet az elszállítástól számított hat hónapon belül nem veszi birtokba, a felügyelet a járművet értékesítheti, vagy más módon hasznosíthatja.
- Ha az elszállított jármű tulajdonosa a jármű értékesítését követő hat hónapon belül jelentkezik, részére az értékesítésből befolyt, a tárolási költséggel csökkentett ellenértéket ki kell fizetni.
Az elszállított gépjárműveket az önkormányzattal szerződést kötött cég (http://www.abake.hu/total-kar-kft/) telephelyén tárolják.
Tájékoztatás az üzemképtelen járművekkel kapcsolatos eljárásról
Az üzemképtelen járművet közterület-használati engedély nélkül csak mellékútvonalon és legfeljebb 10 napig szabad tárolni.
A gépjármű üzembentartója az üzemképtelenné vált járművet köteles eltávolítani a közterületről.
A közterület-használati engedélyt a gépjármű üzembentartója a tárolás helye szerint illetékes önkormányzattól kérheti.
A közterület-használati engedély csak határozott időre – legfeljebb 15 napra –, díj ellenében adható ki.
Amennyiben forgalmi rendszám nélküli, lejárt műszaki engedélyes vagy balesetben megrongálódott gépjárművet észlel,
a gyors ügyintézés érdekében kérjük,
hívja munkaidőben a rendészeti osztály telefonszámát:
06 20 / 559 - 8910; 06-70-4794410
(Fotó illusztráció)